دیدگاه بصری فیلمساز مشهور Wes Anderson در فیلم گراند هتل بوداپست الهام بخش طراحی داخلی کافه بوداپست در چنگدو چین بوده است. طراحی فضا بر ایجاد یک فضای به یاد ماندنی و جادویی متمرکز است تا به یک مقصد دعوت کننده با شخصیتی جالب، جذاب و بین المللی تبدیل شود.

این روزها نمی‌توان تاثیر سورئالیسم (Surrealism) را در سینما منکر شد.سورئالیسم سینمایی از هنر نقاشی و ادبیات ریشه می ‌گیرد و به همین دلیل با تصاویر عجیب، رمزآلود، اتفاقات ناممکن به نمایش در می آید.

 مهمترین شاخصه فیلم سبک بصری است که وس اندرسون پیشگام آن بوده است؛ فیلمهایی که خود مثل یک پالت مشخص رنگ آمیزی تابلو انتخاب می شوند و وجود تقارن در فضاهای حاکم بر فیلم کاملاً به چشم می خورد و پرسپکتیوهایی که در عین شلوغی چشم مخاطب را به سمت و سویی که هدف کارگردان است، می کشد.

کافه بوداپست دقیقاً مانند فیلم هتل افسانه ای بوداپست ، تجربه متفاوتی است وفضایی برای دوری از فشار و شلوغی زندگی روزمره را ایجاد می کند.

این فضا با متراژ ۱۷۸  متر مربع و طراحی های متقارن، دیتیل ها، سبک جالب توجه، پالت های رنگی زنده و نوستالژیک؛ قوس ها همگی یادآور احساساتی از فیلم این فیلمساز است که شکل دهنده فضا و الهام بخش برای طراحی بوده است.

لابی هتل همانطور که مهمانان را به پویایی دعوت می کند، چشمان مخاطب را هم به پویایی فرا می خواند. در هتل در عین وجود تقارن، مرکزیت نیز به چشم می خورد. وجود یک طرح به عنوان مرکز و قرارگیری عوامل دیگر پیرامون شعاع آن تاکید بر روی دایره بودن آن دارد در طرح کافه نیز تعبیر مدرن، مینیمالیستی در طراحی به چشم میخورد و نمای ساختمان با طاق ورودی شکوه و عظمتی را برای ورود به کافه به همراه فضای دعوت کننده سبب شده تا کاربران با فضا به تعامل پرداخته و دقیقاً صحنه هایی از فیلم را مجسم می کنند.

لایه ها، ارتفاع و ویژگی های طراحی ، مشتریان را ترغیب می کند تا فضا را کشف کنند.کافه بوداپست احساسی لطیف ، ظریف و سرگرم کننده را القا میکند توپ های صورتی ، علامت های نئونی و صندلی حبابی همینطور رنگ های به کار رفته حاکی از شخصیت های اندرسون در هتل گرند بوداپست است که با برند سازی یکپارچه در کافه از طریق علامت های تجاری و منوها تقویت می گردد در ادامه با تصاویر بیشتر با همراه باشید….

پلان و نقشه های کافه:

منبع: archdaily